søndag den 24. april 2011

Tro



Alle har hver sin tro. Muslimer tror på Allah, og den slags. Men dét har jeg egentlig ikke så meget kendskab til. Vi danskere tror på gud, jesus, alle de der ting, eller.. Nogle danskere gør. Jeg ved ikke hvad jeg selv tror på. Jeg synes ikke rigtig i min alder, at jeg kan vælge den skæbne, hvad jeg vil tro på. Fordi jeg ved ikke, hvad der lyder mest rigtigt, og hvad der ikke gør. Det er ikke fordi jeg ikke har nogen tro til noget. Min præst sagde til mig: "Troen er håbet. Hvis du intet tror på, har du intet håb." Så det vil jo sige, hvis jeg ikke tror på gud, jeses, allah, eller den slags, er der ikke noget håb for mig? Det undrede mig, han sagde det. Der er jo også dem, der er anarkister. Men jeg forstår dem ikke. Jeg har ikke noget imod anarkister, de må jo gå deres veje, og vælge deres egen skæbne. Men det undre mig stadig, at folk gør noget ud af dét, ikke at tro på gud. De bære måske en halskæde med logoet, eller en bluse. Det er et slags A. Ligesom på billedet.. Jeg vil blive ældre, og vil finde ud af, om jeg tror på noget. Det er ikke fordi jeg er vildt glad for at gå i kirke, og det gør jeg dog heller ikke jævnligt. Alle børn gaber, når de er i kirke. Tænker de slet ikke på tro, som jeg gør? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar