tirsdag den 3. maj 2011

Vi kan selv vælge

Folk fortæller, at man selv kan vælge, om man vil være ked af det. Om man vil gå ned i dybet, pga. noget sørgerligt. Noget, der virkelig slår en ud. Som hvis en betydnings fuld person dør, eller hvis man har depration, osv. osv. Men det kan man da ikke? Alle siger, man bare skal smile, så vil alting blive godt, og det hele positivt. Det passer ikke? Man kan ikke selv være herre over sine følelser, det ved selv jeg. Det er klart, folk siger, man ikke skal give op.. Men nogle folk, kan bare ikke gøre for, de måske giver op. Lukker sig inde i sin egen verden, forbliver triste. Jeg er bare ked af, det er sådan. Jeg ville ønske alle kunne havde det godt. Jeg ville ønske, at alle var glade, ingen syge. Jeg er træt af folk, der prøver at hjælpe. Der virkelig tror, de gør en forskel. Men intet, alligevel gør nytte.
Jeg kom til at tænke på noget igår.. Jeg kender et menneske, der er sig selv. Jeg ved bare personen er sig selv, fordi hun bliver ikke respekteret. Dét fik den tanke op i mig, kan man ikke være sig selv, og så sammentidig have venner, og blive respekteret, accepteret som man er? Hørt, og set, som alle vi andre gør, men går rundt med en tvunget facade, om at være anderledes? Det hele er et mysterium. Man finder nok aldrig en start og ende, på det at være som alle andre er.

2 kommentarer: