torsdag den 14. april 2011

Politik og glæde

Jeg ved ikke hvad der sker, men jeg har lagt alle de mørke tanker væk. Simpelhen pakket dem ned, en efter en, og bekæmpet de tråde i mit liv, der var filtret godt sammen. Jeg synes bestemt det er hårdt at være teenager, men lige nu har en jeg periode hvor tingene går op af bakke. Måske synes du det er kedeligt at læse om, men jeg har det herligt! Føler mig ikke sløv, trist, og ensom. Ihvertfald i en periode.. Men den periode vil jeg nyde, og smile.


Nå, men jeg vil faktisk lige dele en mening med jer, som jeg har gået og tænkt på, her på det sidste. det slog mig, hvad fornet land vi lever i. Jeg fandt frem, til noget mystisk.. Vi har jo haft den her slags form for krise, hvor folk ikke havde så mange penge. Måske er jeg ikke den skarpeste, med hensyn til politik, men jeg har da mine meninger, og noget ved jeg da. Men folk havde ikke så mange penge, og så spurgte jeg min far "Hvorfor trykker vi så ikke nogen flere penge, og overvejer at sætte alt det dyre en tand ned, i pris?" Svaret lød, "Det kan man ikke bare. Hvis vi trykker flere penge, og sætter vare ned, vil det blive mindre værd." Men jeg forstod det ikke? Hvorfor arbejde ekstra for at få råd til det dyre kød, og for at kunne købe bleer til sine unger? Folk kunne have mere tid og mening med deres liv, hvis de ikke brugte hele livet på at forsørge, og knokle. Mange blev også arbejds løse. Jeg kan bare ikke se meningen i, hvorfor vi ikke kan trykke nogen flere penge, og så skide vær med at det bliver måske lidt mindre "værd"? Og hvorfor skulle det også blive det? Jeg synes alle politikerne tænker så meget fremad, de lever jo aldrig i nuet. Jeg synes, det er sært.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar